Max Strategic: Odakle ti moj telefon, adresa i matični broj, frajeru?
#1
Zanimljivo zapažanje, posebno ako uzmemo u ozbir da smo već imali slučajeve u kojima sumnjamo da se podaci građana preprodaju.

Izvor: https://twitter.com/PlumMark/status/1725874640591929645

Quote:Odakle ti moj telefon, adresa i matični broj, frajeru?

Anketari firme Max Strategic, za koju prvi put čujem, uradili su sa mnom kratku, dvominutnu anketu. Sklepana anketa, postideo bi se svaki istraživač javnog mnjenja. Zvali su me na moj mobilni broj telefona sa fisknog broja 0184150953, dakle zvali su iz Niša ili nekog mesta Nišavske oblasti. Ono što me je iznenadilo i zbunilo, da među 5 pitanja (o zadovoljstvu radom Vlade, o zdravstvu, korupciji, da li ću izaći na izbore i za koga ću da glasam), nije bilo ni jedno demografsko pitanje. Ni pitanje o starosti, ni pitanje o mestu stanovanja, pitanje o polu.

Rekoh sebi, nemaju pojma, šta će da rade sa ovim podacima, ovo je baš amaterski... 2 minuta nakon toga, zove me supruga i kaže da su i nju zvali telefonom i da je učestvovala u istoj anketi. Tu već počinju moje sumnje da nešto sa ovim "anketiranjem" nije u redu. Par sati kasnije, rođaka, koja živi u istoj kući, na istoj adresi kao i supruga i ja, u stanu na spratu, kaže - zvali su me iz neke agencije da urade sa mnom anketu!

Moja sumnja raste.

Nešto kasnije, ovde na na X-u, vidim objavu Danijele Vujošević
@Danie_Lela
  da je snimila neku veliku grupu, nekoliko desetina ljudi, koji, saznaće sem rade ankete iz niške hale Čair! Kasnije u vestima na N1 gledam prilog iz Niša, novinari pitaju ove ispred hale šta tu rade, oni beže, ulaze u halu i obezbeđenje zatarabljuje vrata. Neki mladići, koji su malo duže bili na pauzi, nisu ni mogli da se vrate na "posao". Ostali su ispred zaključanih vrata.

Alo, o čemu se ovde radi?

Odakle vam adresa i mobilni brojevi telefona nas troje iz iste kuće? Ko se ikada bavio marketinškim istraživanjima znaće da je ovolika slučajnost nemoguća. Uzgred, svo troje imamo mobilne brojeve telefona kod 3 različita operatera!

Ko se ikad bavio ispitivanjem javnog mnjenja zna da su rezultati ankete bez odgovora na demografska pitanja BEZVREDNI. Ako zoveš neke mobilne brojeve telefona, pod pretpostavkom da si ih slučajno generisao u nekom kompjuterskom programu, uz rizik da neki od njih uopšte ne postoje,  ti NE ZNAŠ odakle su tvoji ispitanici, ne znaš koliko imaju godina, ne znaš njihov pol... Kada sve podatke staviš na kup, dobiješ neke frekvencije, neke procente, ali da li su, pod pretpostavkom da je slučajan uzorak, da li je taj uzorak REPREZENTATIVAN, to ne možeš da znaš jer nemaš demografske podatke, a samo oni, upoređujući se sa poslednjim rezultatima popisa, potvrđuju, ili opovrgavaju reprezentativnost uzorka.

Tvoje istraživanje dodatno nema smisla jer, ako ne znaš koja je starosna, geografska ili druga ciljna skupina dala kakav odgovor, ne možeš da znaš kojoj ciljnoj grupi treba da se obratiš u narednom periodu kako bi taj stav promenio u svoju korist, i u krajnjem slučaju, opredelio birača da glasa za neku tvoju listu.

Šta sve ovo meni govori?

Još jednom da izlistam činjenice:
1. Firma Max Strategic zove nas troje koji živimo na istoj adresi da sa nama radi anketu - nema govora o slučajnosti uzorka.
2. Imaju naše brojeve mobilnog telefona, iako smo u 3 različite mreže.
3. Ne traže nam demografske podatke - iako su bez njih rezultati bezvredni, pa makar se radili i na uzorku od 100.000 ljudi.

Meni, istraživaču u marketingu, sa 20 godina iskustva ovo znači:

Firma koja sprovodi anketu (ili neko ko je dao zadatak da je sprovede) ima naše podatke u vidu spiska ili baze u kojoj je:

1. Naša privatna adresa; povezana sa:
2. Našim mobilni brojem telefona; povezano sa:
3. Našim matični brojem.

Ovakav spisak niko ne sme da poseduje!

Namerno sam napisao da možda (najverovatnije) izvođač radova nema ovakav spisak, nego da, koristeći softver za unos koji je kreirao naručilac, unosi samo odgovore na postavljena pitanja, a da naručilac odgovore skladišti u svojoj bazi i povezuje ih sa našim privatnim podacima potrebnim za analizu - adresom i, evo zašto sam pod 3 napisao matičnim brojem - jer iz matičnog broja može da se izvuče starost ispitanika, pol i okrug u kome je anketa rađena. Pitali smo se gde je demografija - eto demografije!

A odakle naručiocu ili izvršiocu ovakva baza? E, to mora da istraži zaštitnik građana, a zatim i drugi nadležni organi.

Kakva je to baza? Meni liči na kombinaciju BIRAČKOG SPISKA - zbog adresa, po čijem redosledu se vrši anketa, i matičnog broja (za demografiju) i TELEFONSKOG IMENIKA - a za ovaj podatak, građani MORAJU da pitaju svoje operatere kako su njihovi mobilni brojevi telefona ušli u ovu bazu!

Ali me plaši još nešto.

Sve nas bi trebalo da uplaši još jedna činjenica - Ako je ovo bila masovna (tepih) anketa, i naši politički stavovi na dan 16. novembar su povezani sa svim našim ličnim podacima, da li je to materijal za "personalizovanu pojačanu komunikaciju" sa neistomišljenicima, ko god da je naručio ovu anketu? Ta "komunikacija" može biti dodatno zvanje i reklama, može biti kućna poseta aktivista sa pripremljenom pričom. Ali, može biti i mito. Ne želim da verujem da može biti i pretnja.

Ako su, na primer, neki "sigurni glasači" promenili tabor, pa će glasati za neku drugu, koju god stranku, da li će baš oni biti meta i predmet "prevaspitavanja"?

I na kraju, oni koji su lojalni, zar neće na ovaj način da budu pod "stalnom prismotrom", da im slučajno ne padne na pamet da ne izađu na izbore?

I na kraju, zašto ovo, ustvari, nije pravo marketinško istraživivanje?

U marketinškom istraživanju ili ispitivanju javnog mnjenja, ispitanik kao pojedinac je NEVAŽAN. Ali su nemerljivo važni svi ispitanici ZAJEDNO, njih 500, 800, 1000 ili 2000 ispitanika. Zato su te ankete ANONIMNE, jer jedan slučaj, jedan čovek i njegovo mišljenje, ne znači ništa. Kao da ste pitali samog sebe. Ali mišljenje 1000 ljudi zajedno znači, i to pod uslovom da su odabrani na način da je ostvaren REPREZENTATIVAN UZORAK za populaciju koja se posmatra.

Marketinška istraživanja i ispitivanja javnog mnjenja su legalna i legitimna.

U gore navedenom slučaju, moj je osnov sumnje, prikupljaju se podaci o svakom pojedincu i upisuju u bazu podataka u kojoj se povezuju sa ličnim podacima. Njima je svaki pojedinac važan.

Ovakvo ponašanje suprotno je sa svim pravilima, praksama, načelima i kodeksima marketinških istraživanja. Kao član ESOMAR-a, ovo mogu da potpišem.

I još važnije, TO NIJE ZAKONITO, znam, a po kojim članovima i kog Zakona, neka se bave stručnjaci za pravo.

A možda su, samo, puki amateri…

Koje je vaše mišljenje?
“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama XIV
Reply
#2
zanimljiv skok u prihodima u izbornoj 2022...

   

sa https://www.companywall.rs/firma/max-str.../MMxxnyJQR
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)