Kako prevaranti zloupotrebljavaju X Premium (Twitter Blue)
#1
Quote:...
Mnogim korisnicima nije u potpunosti jasno šta se dešava sa sistemom za verifikaciju naloga na X-u i i dalje veruju da su nalozi sa plavim znakom verifikovani.

Prevaranti vide ovo kao odličnu priliku. Oni tragaju za ljudima koji koriste društvenu mrežu da se žale na lošu uslugu velikih kompanija kao što su sistemi za rezervacije hotelskog smeštaja, avio-kompanije, banke itd. Nekada je to bio prilično efikasan način traženja rešenja. Zvanični, verifikovani nalozi kompanija odgovarali su na objave na nekadašnjem Twitteru kako bi pomogli korisnicima da reše problem, čak i ako su te objave imale samo nekoliko lajkova i deljenja.

Sada prevaranti mogu da odgovaraju na žalbe nezadovoljnih kupaca sa „zvaničnih” profila. Svako može da kupi plavu kvačicu, koja je donedavno bila pouzdan pokazatelj da imate posla sa verifikovanim, zvaničnim nalogom. Prevaranti koriste ove profile da obećaju povrat novca, a zatim, pod ovim izgovorom, nateraju žrtve da otkriju svoje finansijske podatke. Često traže od korisnika da navedu broj telefona, a zatim i da prebace komunikaciju na neki od mesindžera i/ili pozive.

Nedavno je prijavljen slučaj u kojem je korisnik Booking.com, umoran od čekanja na obećani povraćaj novca, odlučio da se žali na kompaniju na X-u. Korisnik je dobio odgovor sa naloga koji je izgledao kao nalog podrške Booking.com, sa koga je oštećeni korisnik pozvan da nastavi razgovor preko privatnih poruka. Kriminalci su tada pozvali žrtvu na WhatsApp i obećali da će joj vratiti novac preko „partnera“, a od žrtve je zatraženo da preuzme određenu aplikaciju. Lažni nalog Booking.com izgledao je prilično uverljivo. Samo nekoliko detalja je odalo prevarante: crtica u imenu naloga i datum pridruživanja X-u - jul 2023. Na sreću, korisnik je na vreme posumnjao da nešto nije u redu, prestao da komunicira sa kriminalcima i kontaktirao novinare, koji su mu na kraju pomogli da dobije povraćaj novca sa platforme. Ali verovatno nisu sve žrtve prevaranata na X-u bile te sreće.
...

Zbog ove konfuzije, teško je dati jasan savet kako da proverite autentičnost X naloga. Stoga, evo nekoliko opštih saveta iz kompanije Kaspersky:

√ Nalozima sa plavim kvačicama ne treba verovati. Sada svako može da kupi ovu oznaku, a proces verifikacije je izgleda prilično površan.

√ Profili sa zlatnim ili sivim kvačicama su pouzdaniji na papiru jer je dobijanje ovih znački definitivno skuplje, a verifikacija je verovatno temeljitija. Ali haos na platformi daje mnogo razloga za sumnju i u njihovu pouzdanost.

√ Možda je najkorisniji pokazatelj autentičnosti profila datum kreiranja. To se ne može kupiti (barem ne još). Ako je profil napravljen davno, možda bi mogli da mu verujete (iako je važno zapamtiti da se profil uvek može preimenovati). S druge strane, nedavno kreirani „zvanični nalozi“ su veoma sumnjivi čak i sa kvačicama.

√ U svakom slučaju, ne bi trebalo da dajete finansijske informacije nikome na X-u, bez obzira da li je u pitanju neko ko se predstavlja kao „zaposleni“ neke kompanije ili ne. Ko god to zatražio, vrlo je verovatno da je prevarant i najbolje je da prekinete svaku komunikaciju sa njim.

Ceo tekst: https://www.informacija.rs/Drustvene-mre...-Blue.html
“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama XIV
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)