CFM VAS i generalno Value Added Services prevare i obmane na mobilnim operaterima
#6
Poslednje što imam za sada je kako se neko koga poznajem upecao na jednu prevaru od CFM-a. U pitanju je bio sajt https:// rs.esrlive .com/ gde se prikazuju kojekakvi snimci video igrica. Osoba koja je "nasela" je penzioner i ne zanimaju ga nikakve igrice niti je bio svestan šta se dešava. Priznajem da osoba nije baš tehnološki pismena i da često kada je nešto nepoznato na ekranu ume da udara prstom gde god samo da se skloni, te se tako verovatno i prijavio na ovo sranje. No, pošto sam imao pristup uređaju mogao sam malo da istražim šta se desilo...

Pretpostavljam da se oglas pojavio i bio kliknut u Blic aplikaciji za Android, ovo je trag koji je ostao u trenutku kada je usluga naplaćena:

   

U istom trenutku stiže SMS da je usluga naplaćena:

   

U Yettel aplikaciji se usluga naziva "DOB-International" ili kasnije kad je transakcija stornirana zvala se "DOBIR". Ovo ime naravno ništa živo ne znači korisniku tako da nema pojma na šta se uopšte pretplatio. Možda je tako namerno, jedino sa čim je povezano je sajt za pribavljanje saglasnosti dob.payment .io koji se vidi u prvoj slici ovde. Ovaj sajt učestvuje i u pribavljanju "saglasnosti" na gamecraze koji je predmet prve poruke ovog threada, a verovatno i za druge "usluge".

   

Kako je izgledao zahtev na dob.payment .io sajt:

Code:
https://dob.payment.io/v2/purchase/consent?redirect=true&amount=500&signature=XXXX&merchant=Esrlive&denyUrl=https://wires.orsedd.com/wires/357/resume/XXXX?contract_id=XXXX&trace=true&referenceId=XXXX&errorUrl=https://wires.orsedd.com/wires/357/resume/XXXX?contract_id=XXXX&trace=true&subscriptionPeriod=P1M&partner=cfm&currency=RSD&partnerId=cfm&okUrl=https://wires.orsedd.com/wires/357/resume/XXXX?contract_id=XXXX&trace=true&operatorId=TLN-RS&productDescription=ESR Live - one month subscription&timestamp=XXXX&encryptedAcrFromHe=XXXX&encryptedMsisdnFromHe=XXXX&origin=CONSENT_CREATE

Ovo je starije pa je /v2/ sada sam primetio da je na /v3/ za današnje "saglasnosti" pa su nešto sigurno promenili

Nekoliko dana kasnije je preko SMS-a usluga odjavljena i podneli smo prigovor Yettel-u gde su odobrili povraćaj novca uz reči "dobili smo odobrenje od inostranog provajdera za umanjenje iznosa od 500,00 dinara"

Nakon još jednog prigovora Yettelu u pokušaju da izvučem još neke informacije uglavnom su ukazali da je povraćajem novca za njih to završena priča, i otkrili da su upoznati metodologijom prevare:

   

Pop-up prozor kao omiljeni alat prevaranata, ne postoji legitimna usluga koja pribavlja korisnike putem pop-up prozora. Dodgy
Reply


Messages In This Thread
RE: CFM VAS i generalno Value Added Services prevare i obmane na mobilnim operaterima - by milos_rs - 03-15-2023, 11:02 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)