I ovo smo propustili...
22.08.2023. BIRN: Prevare sa pretplatama: Mobilni korisnici plaćaju usluge koje ne žele
18.09.2023. Politika: Prodavci virtuelne magle
17.10.2023. Politika: Odgovor NTH medije na tekst „Prodavci virtuelne magle” :
16.10.2023. TeleSrbija: Izjašnjenje redakcije TeleSrbija u „slučaju VAS prevara” putem DCB tehnologije
Samo da konstatujem da se sudeći po komentarima na članku Poznat epilog prijave protiv „NTH Media” za VAS SMS prevare koju je podneo portal TeleSrbija ništa nije promenilo po ovom pitanju...
Ovaj niz sa Xa iz 2022. koji je linkovan u BIRN članku ima baš veliku količinu ljudi koji su se javili da kažu da su takođe žrtve ove prevare https://x.com/milenazrni/status/1518971644651388928
22.08.2023. BIRN: Prevare sa pretplatama: Mobilni korisnici plaćaju usluge koje ne žele
18.09.2023. Politika: Prodavci virtuelne magle
17.10.2023. Politika: Odgovor NTH medije na tekst „Prodavci virtuelne magle” :
Quote:S obzirom na to da se vodi orkestrirana kampanja koja ima za cilj dovođenje javnosti u zabludu u pogledu načina poslovanja NTH medije iz nepoznatih razloga ukazujemo i da je nadležno ministarstvo pokrenulo postupak inspekcijskog nadzora, dana 6. 7. 2023. godine, nad NTH medijom i da tom prilikom postupajući inspektor nije utvrdio bilo kakve nezakonitosti, nepravilnosti ili nedostatke u poslovanju ili postupanju nadziranog subjekta, a što se može utvrditi prostim uvidom u Zapisnik o inspekcijskom nadzoru koji je NTH medija dostavila uz ovaj odgovor. Uostalom, da je bilo koja od navedenih informacija u tekstu tačna, to bi bilo utvrđeno u postupku inspekcijskog nadzora, koji je sproveden od strane nadležnog ministarstva”.
16.10.2023. TeleSrbija: Izjašnjenje redakcije TeleSrbija u „slučaju VAS prevara” putem DCB tehnologije
Quote:Tom prilikom je obrazloženo da Yettel doo Beograd, u saradnji sa Telenor Digital AS iz Norveške, pruža na uvid operatoru VAS usluge broj telefona pretplatnika, koristeći njegovu jedinstvenu kombinaciju izlazne CGNAT IP adrese i porta, radi povezivanja tih podataka sa pretplatničkim brojem (outbound IP and port to MSISDN mapping), te da se prijava odnosi na ovaj mehanizam.
Yettel je odgovorio da je u pitanju poslovna tajna, i nisu obrazložili funkcionisanje DCB tehnologije. Portal TeleSrbija se nije obratio kompaniji NTH Media za izjašnjenje jer kompanije NTH Media nije bila predmet prijave za DCB, kako korisnik - pretplatnik, ima ugovorni odnos sa operatorom mobilnih telekomunikacija, a ne sa pružaocem usluga sa dodatnom vrednošću, i kako je sporan odnos operatora sa trećom stranom (Telenor Digital odnosno sada deo Telenor Linx, nastao spajanjem divizija TDC i TMS kompanije Telenor AS iz Norveške a krajem 2022. godine).
...
Nažalost, nakon svih navedenih postupaka, smatramo da nije utvrđen pravni osnov prijave pretplatnika na VAS servis klikom na dugme na web stranici, posredstvom tehnologije DCB, niti osnovanost obrade podataka pretplatnika Yettel doo Beograd od strane trećeg lica Telenor Linx AS Oslo (Norveška).
Samo da konstatujem da se sudeći po komentarima na članku Poznat epilog prijave protiv „NTH Media” za VAS SMS prevare koju je podneo portal TeleSrbija ništa nije promenilo po ovom pitanju...
Ovaj niz sa Xa iz 2022. koji je linkovan u BIRN članku ima baš veliku količinu ljudi koji su se javili da kažu da su takođe žrtve ove prevare https://x.com/milenazrni/status/1518971644651388928